vrijdag 17 april 2015

Het ene nog niet begonnen en het andere kriebelt...Oilily Look-Like-Zomer Tas!

Net begonnen met mijn zomersjaal uit 'Puur Haken', stuit ik op een geweldig patroon van een Oilily Look-Like-Zomer Tas!!!!! Het is een variant van de bekende Mochilla tassen. Ik kon het niet laten. Vanmiddag een uurtje eerder vrij genomen, van het werk, om naar de wolwinkel te gaan. Ik moest en zou dezelfde kleuren hebben als van het patroon. En het is gelukt! Net nog de tashengsels besteld en het patroon uitgeprint.

Het patroon is van www.maakhethip.nl en kan je gratis downloaden. Van wat ik begrepen heb, moet je hiervoor met meerdere draden tegelijk haken. Het is Tapestry Crochet en het heet ook wel "hard crochet". Dat is niet, omdat het zo moeilijk is om te maken, maar omdat het eindresultaat behoorlijk stevig is. Dit komt, doordat je de draden alsmaar meevoert in je haakwerk. Een speciale techniek dus, die overal ter wereld toegepast werd, zowel in Amerika, Afrika, als in het midden Oosten en die nu weer herontdekt wordt.
Het valt me op dat deze tassen steeds populairder worden. Toevallig zag ik van de week nog iemand lopen met een Mochilla tas. Ik ben benieuwd wie nog meer mee gaan doen met de Mochilla-tas-haak-hype;-)
Liefs Patricia
By Pastries

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...