zaterdag 24 januari 2015

Toch niet stil gezeten

Dat is lang geleden. Na drukke en gezellige feestmaanden weer een nieuw jaar! 
Onlangs is onze zoon geopereerd aan zijn schisis. De vijfde operatie in zijn jonge leventje. Maar, wat heeft hij het weer goed gedaan! Een kanjer!
Ondertussen heb ik de Nordic Shawl van My Rose Valley afgemaakt. Ik had er al eens eerder één gehaakt en die beviel me zo goed, dat ik er nog één wou haken. Een super model!
In het ziekenhuis heb ik de Wintersjaal uit het boek 'Puur Haken' van Crejjtion afgemaakt. Er zitten kabels in gehaakt. Het lijkt heel ingewikkeld, maar was zeker te doen. Ik heb een extra bol wol gebruikt, dan staat omschreven. Nu kan hij twee keer om mijn nek, lekker warm en zit erg fijn!
En...we hebben sneeuw gehad! Wat heerlijk!
Nu wil ik weer eens gaan breien. Een muts en sjaal. De wol ligt al poosje klaar. Daarover volgende keer meer.
Liefs Patricia
By Pastries

6 opmerkingen:

  1. Wat is je shawl goed gelukt! En je omslagdoek ook. Mooi hoor, allebei. Ze staan hoog op mijn verlanglijstje. Gaat het goed met je zoontje? Groeten, Nathaly

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Het is zeker een fijne omslagdoek! En de sjaal gebruik ik nu elke dag. Heerlijk, toch wol en het jeukt niet. Met onze zoon gaat het goed. Hij is inmiddels weer naar school.

      Verwijderen
  2. Dear Patricia! How lovely to see you in my shawl pattern and with Maaike's scarf!!! I'm smiling from ear to ear seeing this.
    I saw you wondered about the yarn I used for the Wilma's Cable Scarf pattern.

    I used a wool/poly mix yarn from our local department store Manor here in Switzerland. The brand is a local brand for Manor and is called Maddison and the name of the yarn is Catena Olimpico. Unfortunately I don't think you can find it outside Manor or Switzerland and it is not a basic stocked yarn either. Often they sell yarn for the season and when it is sold out it is also discontinued.
    I would check out your favorite brand to see if they have a soft chunky yarn that you can use. As long as it is for a 8-9 mm hook it should be okay. Try Debbie Bliss, Rico, Rowan or Drops...

    Happy Weekend dear!
    Xxx
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Annette! Thank you so much for your comment and advice! I was so in love with the color that you have used. I'm going to try to find a similar brand. I keep you posted. Love Patricia

      Verwijderen
  3. Bedankt voor je berichtje op mijn blog. Gelijk even die van jou op gezocht.. whow, jij zit ook niet stil! Mooie omslagdoek en shawl heb je gemaakt! En hoe gaat het met je zoontje.. verwen hem maar lekker, hopelijk geneest hij voorspoedig.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Els, dan je wel! Jij maakt ook hele leuke dingen! Super om bij anderen inspiratie op te doen. Met onze zoon gaat het goed!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...