maandag 30 juni 2014

Project Inktvisje

In januari 2013 haakte een Deense vrouw een inktvisje voor een veel te vroeg geboren kindje. Dit inktvisje werd bij het kindje in de couveuse gelegd en het bleek dat het kindje daar een stuk rustiger van werd en ook niet meer zo vaak aan de slangen en sonde trok. Ook andere te vroeg geboren kindjes kregen zo'n inktvisje en wat bleek: de ademhaling en hartslag van de kindjes werden regelmatiger en het zuurstofgehalte in hun bloed werd hoger. Waarschijnlijk lijken de tentakels van de inktvisjes op de navelstreng die de kindjes vasthielden toen ze nog in de buik van hun moeders zaten. Ook de andere kindjes bleken veel minder vaak hun slangen los te trekken. 
Met de PV van mijn werkgever heb ik nu ook een inktvisje gemaakt! Leuk om hieraan mee te kunnen helpen! Ik heb het inktvisje dit afgelopen weekend afgehaakt en zal het morgen naar een ambassadeur  sturen, zodat het inktvisje gekeurd en gewassen kan worden. Klaar om naar een kindje te gaan.
Op www.kleine-inktvisjes.eu kan je meer lezen over dit geweldige project!
Is hij niet schattig geworden?
Liefs Patricia
By Pastries

3 opmerkingen:

  1. Dit inktvisje is inderdaad schattig geworden. Erg mooi gehaakt!
    Leuk weer wat te lezen op je blog, groetjes, Arianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb u via andere bloggers gevonden...leuke blog..ik zal meer gaan bezoeken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad een prachtig project Patries. Ik heb hier ook garen klaar liggen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...